2008-09-19

Helg

Helg igen...at last

För första gången sen Maj förra året har jag faktiskt vett att njuta av helgen. Vi har haft inskolningar hela veckan. Inte med ett barn utan med bägge. Inte på samma tider utan en förmiddagstid och en eftermiddagstid.
Molly har haft förmiddagen och Albin eftermiddagen.
Något som jag är mäkta stolt över är att jag inte har använt bilen sen i måndags kväll.
Gav mig fan på att jag faktiskt inte behöver den nu så jag ska spara pengar och även utnyttja min skralltiga cykel sålänge det går. Snart är det vinter och jag kan inte cykla mer...men ännumer så bor vi snart på ********* och cykeln blir inte längre ett lika givet alternativ.

Albin fick feber sent i onsdags kväll, han som inte vart sjuk på evigheter. Men det är väl dom nya dagisbacillerna som gör sitt kan jag tänka mig. Så igår var det en liten ynklig pojke som låg i min säng och myste...

I 20 minuter fick han sova, sen kom hans pappa och väckte honom. HALLÅ!!!!

Albin är sjuk och har precis lyckats somna men så kommer hans pappa som tycker att bara för att han offrar sig så ska Albin vara vaken, och han går in och väcker honom. mmm ja snällt eller hur...

Men han är fortfarande sjuk iaf och tog precis en snaps alvedon, vilket han iof protesterar emot högljutt men det går ner iaf.
Vi fick kopplat in nintendot som Magnus ropade in på tradera innan vi gjorde slut imorse också men det funkar la sådär...Strömsladden är inte vad den ska vara men jag hoppas på att den som egentligen hör till spelet kommer idag eller på måndag. Idioterna vi köpte det av glömde ju att lägga ner den....

Nä dagisdags för Molly iaf Albin får vara hemma med mormor sålänge.

Peace out

Inga kommentarer: