2008-12-30

Just det ja...

jag är sjukskriven...från igår.

Va hos sjukgymnasten och jag fick Far FYSISK AKTIVITET PÅ RECEPT!!

Träning flera gånger i veckan i resten av mitt liv om jag vill slippa diskbråck!!! MEN TJOHO

hon rekommenderade att jag skulle vara hemma och jag va verkligen i valet och kvalet om jag skulle gå hem för det är massa pengar jag missar på nyår och nyårsdagen. Men jag fick lyssna på min cp rygg och sjukskriva mig en vecka.

Idag ringde vikarierande chefen och ifrågasatte min sjukskrivning.

  1. Hur klarar du av att ta hand om dina barn när du har så ont i ryggen
  2. Hur kan du köra bil när du har så ont att du inte kan jobba, borde inte du vara sängliggande.
  3. Borde inte din mamma hjälpa dig nu när du har så ont.
  4. När kommer du tillbaka.
  5. Varför ringde inte du in själv och sjukskrev dig, varför ringde din mamma.
  6. Du har väl en hemtelefon.

  1. Jadu jag är ensamstående jag har inget val!
  2. Jag är varken magsjuk eller har flunsan jag fick direktiv att jag inte fick bli stillasittande hemma.
  3. Min mamma jobbar 100% och har inte tid att ta hand om mina barn när jag är kapabel till att göra det själv.
  4. Måndag hoppas jag men jag ska till sjukgymnasten på fredag igen och sen får vi se.
  5. För att när jag ringde va telefonen avstängd och sen va jag tvungen att hämta barn och grejja lite innan jag skulle hem och hade inga pengar på telefonen och jag ville att ni skulle få veta så fort så möjligt så ni kunde ringa in folk och därför bad jag mamma ringa.
  6. Ja men som jag sa så va jag inte hemma.

IDIOT!!!!!!

Efter det åkte jag raka vägen upp till sjukgymnasten så fick hon skriva ut nåt intyg som jag åkte och la i min ordinarie chefs fack.

Härmed intygas att Anneli Thor har (disk jadajadad) och har svårt med att böja sig, lyfta och även att sitta. Detta bör undvikas.

Typ nåt sånt...minns inte riktigt, orginalet ligger i bilen.

Jag fick en TENS apparat och order om att äta smärtstillande och att promenera mycket så imorgon blir det att tralla ut en sväng. Tänkte att Albin skulle få cykla då blir han glad.

Men men nu ska jag försöka kladda på mig min TENS apparat och hoppa i säng.

Nyår firas ihop med mor, barn och förhoppningsvis fina Lina.

puss på er

Inga kommentarer: