2009-02-11

Skumt..

Imorgon är det dags, jag ska göra något som jag kanske inte har putt fram i tiden men som jag har väntat tills den rätta tidpunkten med att göra.
Jag har en vän, en vän som sitter häktad för något som han inte borde gjort, något som jag aldrig trodde att han var kapabel till.
Han gick med sitt brott på sitt samvete i fyra månader utan att visa en min utåt.

Men, han är min vän, jag älskar honom. Jag älskar hela hans familj för jössenam och har i stort sett spenderat hela min högstadietid i deras hem. Är bästa kompis med storasyster och vart flickvän till storebror ett flertal gånger.

Jag kan inte göra så mycket mer än att hata det han har gjort men stå vid hans sida ändå. Hur jävla hemskt det än låter....

4 kommentarer:

Line sa...

jag förstår deg.. lite iaf.. kan inte sätta in mig i det helt.. men jag tycker att du gör rätt.. han är juh ändå trots allt din vän..

Anonym sa...

Jag har lätt att sätta mig in i olika situationer och förstå vad andra känner,, när någon pratar med mig om detta du nämner, tänker jag på dig och dina känslor,, jag känner vad du känner och jag kan inte hata honom heller,, bara det han gjort.

Anonym sa...

Älskling, jag kan inte heller hata... Det vet du. Även om jag ibland önskar att jag kunde.

Anonym sa...

Du e ju inte klok. såg du inte att han hånlog mot snuten i tv, han frågade: ska jag ta i med samma kraft?? Nä, den killen känner ingen ånger