2009-03-17

Alla bloggar av olika anledningar

Vissa bloggar för att visa sina nya kläder medans vissa bloggar för att överleva.

Jag bloggar för att jag behöver det, för att jag vill slippa ventilera med alla i min närhet.
Vill folk veta något om mig så kan dom läsa bloggen.
Jag pratar med mina närmsta vänner men det räcker så.


Idag har jag vart på ultraljud. Att lägga sig där på britsen och veta att jag inte kan behålla barnet som hon får se men inte jag gjorde så jävla ont.
" Ja du är i vecka sju"

Ok ansiktet tar form, hjärtat börjar inom några dagar slå...
Alla som har vart gravida vet vad som händer i vilken vecka. Att ens behöva tänka tanken på att ta bort detta lilla liv som simmar runt i mig får mig att bli illamående.
Jag borde inte ens ha rätten att ta bort det här barnet.

Jag och pappan hade oskyddat sex i fyra veckor, vi visste båda vad som kunde hända men när barnet väl är där så ska det tas bort för att han ballar ur.
Har man oskyddat sex så har man accepterat tanken "Det kan bli ett barn när vi gör såhär"
Är man 30+ vet man väl hur ett barn blir till?

2 kommentarer:

Amathea sa...

Kan inte ens föreställa mig hur du mår just nu...
Ta hand om dej, ventilera hos nära o kära, du har fler vänner omkring dej än du tror!
Om ett tag kommer nog beslutet kännas 100% rätt, även om de är förbannat jobbigt just nu!

Sarah sa...

Kramar från mig! Finns alltid här för dig. hela tiden!