2009-06-12

Albin!!

Min älskade Albin fyllde sex år igår.
Han är så stor nu, min älskade unge som för inte så längesen va lika liten som Molly.
Det är vemodigt, jag börjar bli gammal.
Mina barn börjar bli stora och rösten höll inte riktigt när jag sjöng för honom på morgonen.
Snart behöver dom mig inte längre, snart är dom vuxna och utflugna och jag kommer stå här med mina katter, ensam och tappad.

Men!

Den dröjer minst 12 år innan Albin flyttar hemifrån ifall jag sköter mina kort rätt.
Minst 8 år innan första bruden ligger i hans säng.
Minst 5 år innan han ber mig dra åt helvete!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag förstår helt! Lilith var ute och lekte på gården med sina kompisar igår - SJÄLV! Jag satt som i katastrof-läge med skorna på och nycklarna i fickan på soffkanten i typ två timmar. Varje gång hon kom in hoppade jag till, övertygad om att någon jävla unge varit elak. Lilith, hon var som en sol...
/L

Makkakah sa...

Men vet du, vi kan vara ensama tillsammans! Dricka 11-kaffe och läsa tidningen ihop och sånt :D