2008-07-18

Självförtroende

Hur gott självförtroende har du??


För att bedöma ditt nuvarande självförtroende ska du efter varje påstående nedan ge dig själv en siffra mellan 1 och 10 (där 1 betyder att du håller med fullständigt och 10 betyder att du inte alls håller med).

1. Jag är rädd att säga nej till andra av rädsla för att de ska ogilla mig.

2. För att bli accepterad av andra håller jag alltid med, oavsett vad jag egentligen tycker.

3. Jag tillåter mig inte att ha fel eller göra misstag.

4. Jag kan inte förlåta mig själv för mina misstag.

5. Jag tänker ofta: "Jag duger inte."

6. Jag tycker att jag är sämre än andra.

7. Jag känner skuldkänslor då jag frestas att göra det jag verkligen vill.

8. Jag känner rädsla inför att nå framgång.

9. Jag tycker det är svårt att fatta tydliga beslut.

10. Jag är ofta för hård mot mig själv.

Ditt Resultat

Under 30: Brist på sjävlförtroende håller dig verkligen tillbaka.
30-70: Du behöver förbättra ditt självförtroende med hjälp av övningarna.
Över 70: Du är på väg att få det självförtroende du behöver.


Jag kan erkänna att jag fick 96 poäng..Ja jag är grymt skadad och älskar mig själv nåt otroligt och skulle aldrig trycka ner mig själv.
Enda dagen på månaden när jag mår dåligt är när jag betalar mina räkningar!
Vad fick du??

Inga kommentarer: