2008-07-25

Stackars stackars bilen

MIn bil pajja idag...Magnus fick komma och hämta mig och Albin ute i lurut. Molly var hos mormor som tur va.

SEn va jag på jobbet idag också,...chefjäveln sa att från och med 15 januari är jag inte längre anställd inom alingsås kommun.
Detta för att jag går tillbaka till min tjänst och inte kan jobba 4 pass på sex veckor och då ska ta ut mammadagar och semester.

Får dom verkligen göra så????

Dom kan väl för i helvete ge mig sparken för att jag inte har någon barnvakt de fyra passen och därför måste ta ut mammaledighet.

Bara för att dom så jävla gärna vill ha kvar Sara som går på mitt vik nu, för det är ju så fruktansvärt synd om henne att hon får gå med en månads varsel.
DET ÄR SÅNT MAN FÅR RÄKNA MED NÄR MAN GÅR PÅ ETT VIK!!!!!!!!


Gud jag blir så arg. Jag kommer ikke skriva på något nytt anställningsbevis där det står att min anställning upphör den 15 Januari.



JAg hade faktiskt sett fram emot att få komma tillbaka men det är knappt så jag vågar gå tillbaka nu.....

3 kommentarer:

Dalle sa...

Kan inte säga att jag är nån expert på området, men det låter inte rätt att man ska kunna få sparken för att man är mammaledig.. Tror det finns en hel mängd relger för det där..

PEZ sa...

Hmmm, är Du med i Kommunal?? Isåfall ta kontakt med någon ombudsman som får titta på ärendet, Dom får INTE anställa den som går på VIK före dig iallafall.

julllius sa...

Som småbarnsförälder har man rätt till partiell ledighet och dom kan aldrig neka dig föräldraledighet! Dom kan neka dig semester fast dom får inte sparka dig av den andledningen!!
Låter helt knasigt...
Eftersom du inte är med i facket kan du ändå vända dig till ditt fackliga ombud på arbetsplatsen om rådgivning.