2009-01-23

Kluven som fan,

Du är antagen till arbetsterapeutprogrammet vid Örebro universitet.


En distansutbildning på 3½ år.

Två obligatoriska träffar per termin. Hela vecka 13 och vecka 17 ska jag spendera i Örebro.
Hur ska jag lösa det?

Jag har alltså kommit in på linjen som ska fixa mitt liv...som ska ta mig ifrån förbannade jävla Tuvegården och som är på distans så jag behöver inte lämna barnen halv sju till halv fem varendaste dag för att jag ska åka till Göteborg och studera.
Men nu ska jag då istället åka till Örebro.

2 hela veckor per termin.

Det hela faller på att jag är ensamstående, att jag inte har någon som kan vara med mina barn när jag åker.

Pisshelvete.

Men men positivt tänkande, det kommer fler tillfällen och den som kommer in istället för mig kanske blir jättelycklig :-)

2 kommentarer:

Mia sa...

Önskar jag kunde saga att jag kunde ta dem, men en hel veckan kan bli svårt. Men kanske någon mer som ställer upp så kanske man kan ta en dag/natt eller två var? =)

Måste ju kännas jobbigt att inte kunna gå bara för att. Klart du ska gå liksom! =)

Anonym sa...

Men västerås -Örebro är väl inte helt super långt...BO hos oss. Det kommer bli trångt som fan!! SOM FAN!!
Men allt går väl att lösa... Jag kan kolla upp så jag inte jobbar. Jag har ju börjat jobba var tredje helg..
*jag vet jag fick en höstpsykos*

Alltså...du skulle ju kunna pendla mellan Västerås och Örebro...eller??

Kolla efter?? Jag är ju lixom hemma...