2010-02-24

Nu är det krig!


  • Kasst tryck i kranen på ena toaletten

  • Missfärgade tapeter i köket

  • Söndrigt galler under frysen

  • Jättesliten parkett i vardagsrum och kök

  • En snittvärme på 18 grader i lägenheten

  • Två fönster i Albins rum varav inget av dom går att stänga ordentligt med handtaget

  • Tvättstuga med torktumlare utan ventilation vilket medför att jag måste öppna fönstret när jag tumlar annars blir luften i lägenheten outhärdlig

och det som gjorde att bägaren rann över



  • Igenplogad garageplats!!!!!

När jag ringde min hyresvärd igår kväll för att upplysa honom om problemet fick jag bara ett snäsande och att jag faktiskt får skotta själv ifall jag vill ha möjlighet att använda mitt garage. Och han intygade att hyresgästföreningen absolut skulle hålla med honom, inget tvivel om saken.


Synd att hyresgästföreningen inte alls höll med honom när jag ringde dom då. Sen kan ju tilläggas att det enda hyresvärden har skottat fram efter snöstormen är soptunnorna! Gästparkeringar och allting annat har mina grannar och hyresvärden som äger huset brevid skottat fram.


Nu är det krig! Hyresvärdar ska inte tro att dom kan behandla folk precis hur fan dom vill. Hyresgästföreningen är kontaktad och ett brev därifrån har gått iväg idag.


Let the games begin!!

1 kommentar:

Örjan sa...

Härligt. Ge honom bara.